Vanliga frågor
Kan privatpersoner hyra?
- Ja, både företag och privatpersoner är välkomna att hyra hos oss. Observera att priser på hemsidan anges både med och utan moms. För privatpersoner gäller priser inklusive skatt.
Hur länge kan man hyra?
- I vanliga fall pågår en hyra i 3 dagar - upphämtningsdag, användningsdag och returdag, men det går att hyra kortare eller längre perioder. För längre hyresperiod lämnas en offert.
Jag har en fest på lördag, hur gör jag då?
- Vi har öppet från måndag till fredag, så om du behöver hyra till ett evenemang som är på lördag eller söndag kan du hämta din beställning på fredag och lämna på måndag. Samma gäller även dig som beställde leverans.
Det kostar inte mer att hyra saker över helgen, du betalar en hyra.
Får jag ändra min order efter att jag har bekräftat den?
- Ja, det går bra att ändra sin order förutsatt att vi har tillräckligt lagersaldo - ibland kan vissa produkter bli fullbokade. Läs våra hyresvillkor som alltid bifogas när offert skickas ut.
Behöver jag diska?
- Nej, det behöver du inte. Vi diskar alltid MEN du behöver tömma glasen på överbliven dryck, skrapa bort matrester och ställa tillbaka allt i sina respektive ställningar/backar.
Vad händer om något gått sönder?
- Om t.ex ett glas har gått sönder så behöver du betala en ersättningsavgift. Är du en fakturakund så läggs ersättningskostnaden på din faktura.
Är hyrgodset försäkrade?
- Nej, det är du som ansvarar för hyrgodset under den tiden det finns hos dig.
Måste jag hämta min beställning själv?
- Nej, du kan skicka någon annan, t.ex en make eller en vän. Se till att personen har med sig ordernummer, en giltig identitetshandling för att kunna kvittera beställning samt tillräckligt med pengar för att kunna betala - med kort eller Swish.
Hur tidigt behöver jag beställa?
- Det beror på - vi brukar säga att ju tidigare desto bättre. Vissa tider på året, t.ex första halvan av juni, augusti och december kan vissa produkter vara fullbokade så det är bra att vara ute i god tid. Vi rekommenderar att du även bokar med längre varsel om du har en stor beställning.
Tänk även på att orderhantering kan ta flera dagar så beställ helst inte i sista minuten.
Kan man få sin beställning levererad?
- Ja, det går bra - för pris och villkor, besök Transport. Vi levererar på vardagar under kontorstider, behöver du leverans utanför dessa tider offereras priset separat.
Ingår bärhjälp?
- Nej, bärhjälp ingår inte i transportpriset. Behöver du bärhjälp kan du beställa den i förväg så att vi kan planera personal till det.
Vad händer om jag inte svarar på min offert?
- Vi brukar kontakta kunder som inte återkommit på sina offerter, men får vi ingen bekräftelse så kommer din order inte packas
Vad är priset för tältmontage?
- Montage och nedmontage av tält är inbakade i priset. Det tillkommer dock levereranskostnad och den beror på var tältet ska byggas. Inför varje tältbygge behöver vi även ta reda på hur omgivningen ser ut och vilket underlag ska tältet byggas på. Oftast tar vi ett gratis platsbesök för att säkerställa att allting går smidigt på monteringsdagen och du får ett säkert och snyggt tält för ditt evenemang. Läs även våra hyresvillkor.
|